Aftonbladets ord

Aftonbladet hittar ofta på ord som inte finns på riktigt eller använder ord som inte alls passar in, bara för att höja "dramatiken" på löpsedlarna
Finns ingenting som faktiskt heter dödsknark i ett svenskt lexikon. Men det låter ju bättre :)
Ordet chock slänger dom runt mycket också, ofta i termer som Nakenchock eller Väderchock, som att man blev i CHOCK när man såg ola salo gå runt naken....
Lyxfestar, hur festar man då?
-
Det var dock lite svårt att hitta dessa, löpsedlar på internet man tänker ju mest på dom när man ser dom, så andra favoriter jag inte hittade nu är, "Ekorren superdog" handlade om en ekorre som blivit överkörd av en lastbil..... tro jag det att den "superdog"
-
Eller "Superbevisen emot mats alm" såg jag här om kvällen på Statoil, också kul att läsa, vad är superbevis? typ dom hittade ett band med han som begår brottet och säger vad han heter och vad klockan är typ, exakt!!.... fast allt är av misstag, var inte meningen att polisen skulle hitta den filmen.
-
När man tänker på lyxdfestar så brukar dom också skriva Spritfest mycket i tidningen, typ "Princessan Madeleine's spritfest i midsommar" eller nått sånt
-
Nu kommer jag inte på några fler, om nån hittar på några så får dom gärna skriva in dom i kommentarerna ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0